czwartek, 28 kwietnia 2016

Jak wypromować dobrego artystę

Sztuka posiada tyle lat, ile lat posiada ludzkość. Pierwszymi przejawami sztuki zostały malowidła na ścianach jaskiń. Współczesne malarstwo tez korzysta z tego nośnika. Priorytetowo artyści młodzi, chcący zilustrować się światu i mający pozwolenie na malowanie na ścianach korzystają z tego sposobu. Niekiedy takie ścienne malarstwo jest sposobem na uatrakcyjnienie wizerunku ośrodki miejskie. I sposobem na promocje młodego malarza. Młode malarstwo promuje się tez zupełnie inaczej. W większości wypadków organizuje się aukcje młodej sztuki. Często zysk ze sprzedaży takich prac zasila konta akcji charytatywnych. Wyłącznie niewielki procent wędruje do kieszeni malarza. Jednak dla niego nie to jest ważne. Młody artysta chce się między innymi pokazać. Preferuje ażeby ludzie wiedzieli, że tu, blisko nich wytwarza taki właśnie malarz.

Wypromowanie czegokolwiek nie jest sprawą najłatwiejszą. Tym bardziej jeżeli na rynku, w danej kategorii, jest duża rywalizacja. Także wypromowanie młodego artysty nie jest sprawa najbardziej prostą. Szybciej wypromuje się artysta, który przykładowo pochodzi z rodziny malarskiej lub artystycznej. Posiadając koneksje i znajomości, ma możliwość wylansować się korzystając z pomocy cenionego już na rynku malarza. Sposobem na to może być używanie jego wystawy obrazów, kiedy to można przeprowadzić jednocześnie aukcje młodej sztuki. W tym przypadku aukcje dzieł młodego, początkującego w środowisku malarza. Malarz renomowany bez wątpienia już swoim nazwiskiem przyciągnie wielu amatorów sztuki. Prawdopodobnie pomiędzy nich będzie ktoś, kto wyjątkowo zainteresuje się twórczością młodego malarza. Aukcje młodej sztuki znaleźć można też online. Internet umożliwia pokazania się sporej liczbie odbiorów.

0 komentarze:

Prześlij komentarz