wtorek, 14 lutego 2017

Identyfikacja firmy

Każdy zaczynający przedsiębiorca przed założeniem własnej firmy powinien analizować wiele czynników, które pomogą mu w wzroście rozpoznawalności nowej marki. Jednym z zasadniczych pytań, które należynależy sobie zadać, jest zobowiązanie, co tak de facto kryje się pod pojęciem identyfikacja wizualna firmy.



Najprościej mówiąc, identyfikacja wizualna firmy obejmuje wszelkie działania mające na celu zwiększenie liczby konsumentów, którzy kojarzą dane logo z określonymi towarami. Dzięki zabiegom tego typu, marka staje się nie jedynie bardziej rozpoznawalna, ale też klienci nabierają do niej coraz więcej zaufania.
Wizerunek marki to kluczowa sprawa mająca wpływ na wielkość dystrybucji jej produktów. Wydaje się niezbite, że zatrudnieni w danym przedsiębiorstwie pracownicy powinni dbać o jego wizerunek w taki sposób, by był on prawie nieskazitelny. Na wizerunek danej firmy składają się takie detale jak krążące o niej w internecie opinie, charakterystyczne, wyróżniające ją logo, czy produkty i usługi kojarzone przede wszystkim z tą daną firmą. By wyprodukować i dostatecznie rozpowszechnić pozytywną opinię dotyczącą danego producenta, najczęściej, dobrze w większości przypadków, dyrektorzy i prezesi decydują się na zatrudnienie profesjonalistów od wizerunku i public relations.
Niewątpliwie trudno jest mówić o budowaniu rozpoznawalności i renomy określonej marki, jeśli nie posiada ona charakterystycznego znaku firmowego. Projektowanie logo powinno być w zasadzie pierwszą czynnością, którą młody, zaczynający przedsiębiorca tworzy jeszcze przed zarejestrowaniem swojej działalności w właściwym urzędzie. Dlaczego logo odgrywa tak główną rolę? Znak firmowy to stosownie pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy po dokładniejszym zanalizowaniu metki na ubraniu czy napisów na opakowaniu. Powinien on wywoływać w konsumentach pozytywne emocje i uczucia, zachęcające do zakupu. Pożądaną cechą logo jest także intuicyjne zapamiętywanie w pamięć. Z jakiego powodu to takie ważne? Badania wykazują, że klient, który raz był zadowolony z produktu danej firmy, chętniej kupi kolejny produkt tej marki, jeśli zapamiętał jej logo.
Warto zobaczyć: Dobry projekt od Whiteart www.whiteart.pl/identyfikacja-wizualna

0 komentarze:

Prześlij komentarz